همانگونه که در مطلب قبلی با سه اشتباه رایج تجربهکاربری در موبایل آشنا شدهاید. در این مطلب نیز قصد داریم دو اشتباه دیگر را با هم بررسی کنیم و راه حلهایی را پیشنهاد کنیم، پس اگر مطلب قبلی را نخواندهاید آن را مطالعه کنید و سپس شروع به خواندن این مطلب کنید
اشتباه شماره چهار : درگاه خرید پیچیده
اگر کاربران و یا مشتریان شما آماده انجام اولین خرید خود از طریق اپلیکیشن شما هستند، پس باید فکری برای درگاه خرید اینترنتی خود بکنید که تجربه ای به یاد ماندنی را برای کاربرانتان رقم بزنید. اگر پس از گرفتن حجم زیادی از اطلاعات از کاربر و گذراندن مراحل زیاد کاربر به مرحله پرداخت برسد به یقین از خرید منصرف خواهد شد پس باید تمامی صفحات با دقت طراحی شود و باعث سردرگمی کاربر نشود.
برای اینکه در این مرحله مهم به کاربر احساس اطمینان بدهید، باید راههای مختلفی را برای کاربر آماده کنید تا خرید خود را انجام دهد و باید هیچ مشکل فنی نداشته باشید که اگر چنین مشکلی داشته باشید خریداران شما دیگر هیچ وقت به سیستم شما اعتماد نخواند کرد.
اشتباه شماره پنج: عدم مونیتور کردن تجربهکاربری کاربر
در این مطلب و مطلب قبلی به نکاتی اشاره کردیم که پیروی از آنها حیاتی و مهم است. تمامی این نکات ما را به این شماره میرساند، آن هم نه تنها آشنایی با مشکلات بوجود آمده، بلکه راه حلهای مشکلات را هم باید بررسی کرد.
ابزارهایی مانند Google Analytics و Flurry اطلاعات اولیهای در مورد اعداد و معیارها برای شما فراهم میکنند. شما با استفاده از اپلیکیشنهای تصویری نظیر : Appease تجربهکاربری موبایل اپلیکیشنتان بررسی کنید و بهبود بخشید.
تمامی این ابزارها به شما این توانایی را میدهند که اپلیکیشن خود را از چشمهای یک کاربر ببینید، و بفهمید که با هر عملیاتی که انجام میدهید چه اتفاقی در اپلیکیشن رخ میدهد و مشکلات تجربهکاربری موبایل اپلیکیشن شما چیست که باعث عدم استفاده کاربر از اپلیکیشن شما میشود.
در آخر باید گفت اگر میخواهید اپلیکیشن شما هم دنیا را به لرزه در آورد و همه از آن استفاده کنند مهمترین رسالت شما طراحی تجربهای فوقالعاده برای کاربر است. با استفاده از نکاتی که ذکر شد و خلاقیت خود میتوانید به این مهم دست یابید.