استارت‌آپ و کارآفرینی

باورهای غلط در تجربه‌کاربری: شماره دوم

تمامی صفحات باید (حداکثر) طی سه کلیک قابل دسترس باشند.

تست‌های کاربردپذیری قانون به اصطلاح «سه کلیک» را مدت‌هاست که به چالش کشیده‌اند. برخلاف باور مرسوم، افراد اگر طی سه کلیک به اطلاعاتی که می‌خواهند نرسند، وبسایت شما را ترک نخواهند کرد. در واقع تعداد کلیک‌های مورد نیاز نه تاثیری روی رضایت کاربر دارند و نه روی میزان موفقیت.

واقعیت این است که تعداد کلیک‌های کمتر برای رسیدن به اطلاعات کاربر را الزاما خوشحال‌تر نخواهد کرد و الزاما «سریع‌تر» به نظر نخواهند رسید.

چیزی که در این مورد واقعا به شمار می‌آید، آسانی در ناوبری (دسترسی به قسمت‌های مختلف وبسایت) است. ناوبری آسان، همچون عطر پایداری است که از اطلاعات متصاعد شده و همراه کاربر در مسیر دسترسی به اطلاعات مورد نیازش است.

اگر شما نتوانید کاربر را برای کلیک به فکر وادارید،‌ آنها نیز به فکر چند کلیک اضافی در وبسایت شما نخواهند بود.

UX02

[button-red url=”https://startups.ir/uxmyths01″ target=”_self” position=”left”]شماره قبلی[/button-red] [button-red url=”https://startups.ir/uxmyths03″ target=”_self” position=”right”]شماره بعدی[/button-red]

3 نظرات
  1. Saeed Sarshar می گوید

    بسیار مطالب جالبی است، خیلی ناوبری بهتری انجام می شود اگر در انتها به شماره های قبل و بعد هم ارجاع وجود داشته باشد 🙂

  2. […] شماره بعدی jQuery(document).ready(function($){$.post('https://startups.ir/wp-admin/admin-ajax.php',{action:'wpt_view_count',id:'189'});}); […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.