استارت‌آپ و کارآفرینی

باورهای غلط در تجربه‌کاربری: شماره سوم

بازدیدکنندگان اسکرول نمی‌کنند.

هرچند که مردم در اواسط قرن نوزدهم اسکرول نمی‌کردند، اما امروزه این کاملا طبیعی است که اسکرول کنند. برای یک مطلب ادامه‌دار و طولانی، مثل یک مقاله یا نوشته‌ی آموزشی در مورد چیزی، اسکرول کردن کاربردپذیری بهتری را نسبت به تقسیم کردن متن به چندین صفحه مجزا ارائه می‌کند.
شما نباید به دنبال چپاندن همه‌ی اطلاعات در بالای صفحه و یا قسمت اسکرول بالایی صفحه باشید. برای اینکه اطمینان حاصل کنید که کاربران صفحات شما را اسکرول می‌کنند، نیاز به دنبال کردن یک سری اصول مشخص طراحی دارید و همچنین باید محتوایی مهیا کنید که بازدیدکنندگان را علاقه‌مند کنید.
همینطور به خاطر داشته باشید که محتوای قسمت بالایی سایت هنوز بیشترین توجه را جلب خواهد کرد و برای کاربران جهت تصمیم‌گیری اینکه صفحه شما ارزش خوانده‌شدن را دارد یا خیر، حیاتی است.

[button-red url=”https://startups.ir/uxmyths02″ target=”_self” position=”left”]شماره قبلی[/button-red] [button-red url=”https://startups.ir/uxmyths04″ target=”_self” position=”right”]شماره بعدی[/button-red]

2 نظرات
  1. ریحا می گوید

    سلام.

    من با این مورد به شدت مشکل دارم. تو تمام تست‌های usability که تاحالا حضور داشتم مشکل اسکرول وجود داشته و کمتر از ۵۰۰ پیکسل اسکرول صورت میگرفته.

    حتی مواقعی هم که میتونیم ببینیم که کاربر داره اسکرول میکنه، وقتیه که یاد گرفته باید اسکرول کنه، وقتیه که فهمیده باید از این استفاده کنه.

    البته نکته‌ش اینه که تست هایی که بنده حضور داشتم تماماً مربوط به سیستم های ایرانی، و کاربران ایرانی بود.

    خوشحال میشم نظر بقیه رو هم بشنوم :*

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.