استارت‌آپ و کارآفرینی

باورهای غلط در تجربه‌کاربری: شماره سیزدهم

آیکن ها کاربردپذیری را بهبود می بخشند.

بسیاری از محققان نشان داده اند که به خاطر سپردن آیکن ها به سختی صورت می گیرد و آنها در بیشتر مواقع غیر کابردی اند. تولبار برنامه اوتلوک مایکروسافت مثال خوبی در زمینه است: تولبار قبلی اوتلوک تنها شامل یک سری آیکن می شد که کاربردپذیری کمی داشتند و همچنین تغییر این آیکن ها و یا جابجایی آنها کمک خاصی به بهبود کاربردپذیری تولبار نمی کرد. در عوض چیزی که توانست کاربردپذیری این تولبار را افزایش دهد معرفی تولبار جدید بود که در آن، لیبل متنی آیکن ها در کنار هر آیکن قرار گرفته بود. این تغییر به سرعت مشکلات مربوط به کاربردپذیری را حل نمود و کاربران شروع به استفاده از تولبار نمودند.

در تحقیقی دیگر گروه UIE مشاهده کردند که افراد مکان آیکن ها را به یاد می آورند تا اینکه تعبیر گرافیکی آن عملکرد را.

در اغلب پروژه ها استفاده از آیکن ها به منظور رساندن مفهوم صحیح عملکرد مربوطه بسیار سخت است و نیاز به آزمایش های بسیار دارد. به عنوان جمع بندی، آیکن ها ندرتا به درستی به کار می آیند.

UX13

[button-red url=”https://startups.ir/uxmyths12″ target=”_self” position=”left”]شماره قبلی[/button-red] [button-red url=”https://startups.ir/uxmyths14″ target=”_self” position=”right”]شماره بعدی[/button-red]

2 نظرات
  1. […] شماره قبلی شماره بعدی […]

  2. […] شماره قبلی شماره بعدی […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.