کاربران بهترین انتخابها را انجام میدهند
در یک دنیای ایدهآل، کاربران تمام صفحهی وبسایت شما را برای یافتن اطلاعاتی که به دنبالش هستند اسکن میکنند، اما تحقیقات نشان میدهد که در واقعیت چنین اتفاقی نمیافتد.
آزمایشهای کاربردپذیری ثابت کرده است که کاربران تمایل دارند اولین انتخاب منطقیای که به چشمشان میخورد را کلیک کنند. آنها وقتی به یک لینک میرسند که عنوان آن نزدیک به چیزی است که به دنبالش هستند، روی آن کلیک میکنند. این به خاطر تجربهشان در مورد روش آزمایش و خطا هست، اینکه یک صفحه شامل اطلاعاتی که میخواهند نیست و بازگشت به صفحهی قبلی، و هنوز موثرتر از آن است که تمامی یک صفحه را به دنبال چیزی که میخواهند بگردند.
این رفتار به عنوان satisficing نام دارد که یک استراتژی تصمیم گیری معروف در روانشناسی شناخته میشود.
[button-red url=”https://startups.ir/uxmyths14″ target=”_self” position=”left”]شماره قبلی[/button-red] [button-red url=”https://startups.ir/uxmyths16″ target=”_self” position=”right”]شماره بعدی[/button-red]
[…] شماره قبلی شماره بعدی […]
[…] شماره قبلی شماره بعدی […]