استارت‌آپ و کارآفرینی

باورهای غلط در تجربه‌کاربری: شماره بیست و سوم

 

انتخاب ها بهتر است همیشه به ۲±۷ مورد محدود شوند.

محدود کردن تعداد آیتم های منو و یا لیست های کشویی به عدد جادویی ۷، بر اساس تئوری جورج میلر، یک اجبار بی معناست. نظریه اصلی میلر در این مورد بحث می‌کند که افراد نمی‌توانند بیشتر از ۷ مورد ( به علاوه منهای ۲) را در حافظه کوتاه مدت خود نگه دارند.

در صفحه یک وبسایت، اطلاعات بصورت بصری عرضه شده‌اند و کاربران نیازی ندارند که همه چیزها را بخاطر بسپارند و بنابراین می‌توانند براحتی در مورد انتخاب‌های بیشتری تصمیم بگیرند.

به عنوان مثال تحقیقات نشان داده است که ساختار منوی پهناور و با عمق کم ممکن است از منوهای عمیق تر بهتر جواب بدهد. همچنین مشخص شده است که صفحات اصلی وبسایت‌های فروش آنلاین با تعداد زیادی لینک در آن، همچون آمازون با بیش از ۹۰ لینک به دسته بندی های مختلف محصولات، کاربردی‌تر از صفحاتی است که تنها چند لینک دارند.

 

UX23

1 نظر
  1. کاج آفاق می گوید

    سلام
    ممنون از این نوشته‌های خوبتون. من پیگیرشون هستم 🙂

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.