استارت‌آپ و کارآفرینی

باورهای غلط در تجربه‌کاربری: شماره بیست و ششم

آزمایش کاربردپذیری = گروه کانونی

هنگامی که می خواهیم بازخوردهای کاربران را جمع آوری کنیم، آزمایش کاربردپذیری و گروه کانونی اغلب با هم اشتباه گرفته می شوند، در صورتی که اهدافشان کاملا متفاوت است.

گروه کانونی چیزهایی که کاربر می گوید را ارزیابی می کند: گروهی از افراد به منظور گفتگو راجع به احساسات، گرایش ها و افکارشان روی یک موضوع مشخص جمع می شوند تا انگیزه ها و ترجیحاتشان مشخص شود.

آزمایش کاربردپذیری، از سوی دیگر، با مشخص کردن یک سری کار کلیدی برای کاربران و تجزیه و تحلیل کارایی و تجربه ایشان، درباره مشاهده و نظارت بر اینکه افراد چگونه یک محصول را در عمل استفاده می‌کنند است.

 

UX26

1 نظر
  1. مهراد قطب‌الدینی می گوید

    ادامه بدید! عالییییییییی!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.