استارت‌آپ و کارآفرینی

باورهای غلط در تجربه‌کاربری: شماره بیست و پنجم

اگر کاربردپذیری خوبی دارید، زیباشناسی اهمیت ندارد

برخی از کارشناسان کاربردپذیری اهمیت زیبایی شناسی را نادیده می گیرند و اغلب به وبسایت های غیرجذاب، ولی در عین حال محبوب و پرطرفداری چون Craigslist استناد می کنند.اما، زیبایی شناسی کارکردهایی دارد. چیزهای جذاب بهتر عمل می‌کنند. تحقیقات نشان می دهد که احساسات نقش مهمی در تجربه کاربری افراد دارد.

اگر وبسایت طراحیِ بصریِ دلپذیری داشته باشد، کاربران آرامش بیشتری خواهند داشت و وبسایت را معتبر تر و آسانتر برای استفاده خواهند یافت.

اولین احساس مثبت کاربر معمولا بر ظاهر استوار است تا تعامل با وبسایت، و این موضوع ارزش یک وبسایت را در نظر کاربران مشخص خواهد کرد.

همچنین زیبایی شناسی راجع به برند، محصول یا سرویس چیزها بسیاری به شما می گوید و به کاربر نشان می دهد که شما توجه کافی دارید.

UX25

1 نظر
  1. مهدی مرتضوی می گوید

    تقریبا در بین بچه های UX تا حالا از کسی نشنیدم که بگه ظاهر مهم نیست! بهرحال مفید بود

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.