استارتاپس
Huspy

- Huspy، استارتاپ متمرکز بر فناوری حوزه املاک و مستغلات، ۳۷ میلیون دلار سرمایه جدید جذب کرد

Founders Fund با حمایت از استارتاپ حوزه تکنولوژی در املاک و مستغلات Huspy که در امارات مستقر است، اولین بار در عمر خود در خاورمیانه سرمایه‌گذاری کرد. حمایت 37 میلیون دلاری سری A که یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری‌های در کشورهای آفریقایی و خاورمیانه (MENA) است، توسط شرکت Sequoia Capital India انجام شده است. این حمایت مالی با مشارکت Fifth Wall، بزرگ‌ترین شرکت VC که از استارتاپ‌های املاک و مستغلات حمایت می‌کند، و Chimera Capital انجام شد.

نرم‌افزارها و پلتفرم‌های اینترنتی تحولات عمیقی در بسیاری از کسب وکارها و صنایع ایجاد کرده‌اند. بنگاه‌های املاک نیز از این قاعده مستثنی نیستند. اگرچه استارتاپ‌های زیادی اعم از Opendoor، Place HomeLight، QuintoAndar و Loft با محصولات و خدمات گوناگون خود دسترسی به خرید و اجاره منازل مسکونی و دفاتر اداری را تسهیل بخشیده‌اند، اما این‌ها فقط در ایالات متحده و آمریکای لاتین فعالیت دارند.

همین مسئله هم جاد آنتون (Jad Antoun) و خالد اشماوی (Khalid Ashmawy) را بر آن داشت که Huspy را در امارات متحده عربی راه‌اندازی کنند. یکی از بنیان‌گذاران Huspy در تماسی به TechCrunch گفت: «افراد در هنگام جست‌وجوی خانه جدید دقیقا نمی‌دانند از کجا باید شروع کنند و روند خریدوفروش هم بسیار خسته‌کننده و پردردسر است. همچنین، بسیاری از افراد مجبور هستند برای دریافت وام مسکن هزینه‌های گزافی پرداخت کنند و درنهایت هم نمی‌توانند خانه‌ دلخواهشان را بخرند. این مشکلی است که ما به دنبال رفع آن هستیم.»

بر خلاف Property Finder – یکی از بزرگ‌ترین پورتال‌های املاک و مستغلات در منطقه – Huspy در پی آن است که دقت و سهولت دسترسی کاربران به املاک و مستغلات را افزایش دهد. پلتفرم این استارتاپ امکاناتی دیجیتال را برای خریداران، دلالان املاک و کارگزاران وام مسکن ارائه می‌دهد.

محصول بومی این شرکت هر هفته بانک‌ها را غربال می‌کند و وام‌های موجود را به مشتریان عرضه می‌کند. از این طریق آن‌ها می‌توانند وام‌های خود را قفل کنند و در عرض چند دقیقه مظنه دریافت کنند. آنتون ادعا دارد که Huspy خرید و فروش ملک را برای مشتریان سه برابر سریع‌تر می‌کند.

اوایل سال جاری، Huspy دومین ایده خود برای تکمیل خدمات وامی‌اش عملی کرد: بازار املاک و مستغلات. در این پلتفرم، کاربران فهرستی از اموال را مشاهده می‌کنند و می‌توانند آن‌ها را برای بازدید و خرید رزرو کنند. از آنجایی که Huspy یک شبکه توزیع در بازار املاک و مستغلات دارد، به دلیل روند خود برای اعطای وام مسکن به هزاران مشتری، افراد برای خرید ملک زودتر به نتیجه می‌رسند.

Huspy برای خدمات وام مسکن خود با بانک‌ها و آژانس‌ها شریک است. پلتفرم پروپتک از طریق یک API در CRM آژانس‌ها نصب می‌شود و از طریق آن، دارایی‌های معتبر برای فروش فهرست می‌شوند. مدیر عامل این استارتاپ ادعا داشته است که «نرخ تبدیل ما 90% است». از این رو هر بار که تلفن آژانسی زنگ می‌خورد، آن‌ها همیشه مشتریان ما را به دلیل نرخ تبدیل بالا ترجیح می‌دهند.

 Huspy همچنین ادعا می‌کند که 2 میلیارد دلار از حجم ناخالص سالانه کالا (GMV) را در اختیار دارد و این مبلغ اندازه 25% درآمد ماهانه آن رشد می‌کند. این استارتاپ به‌ازای هر وام مسکن 1 درصد از بانک‌ها و به‌ازای هر خرید و فروش، 3-2 درصد از بنگاه‌های املاک پورسانت دریافت می‌کند.

آنتون اظهار داشته است که Huspy در بازار املاک و مستغلات امارات متحده عربی پیشتاز است و در مقایسه با سایر پلتفرم‌های پروپتک منطقه، از اقتصاد واحد بهتری برخوردار است. همچنین، ادعا می‌کند حمایت مالی که از سوی Sequoia Capital India دریافت کرده است، می‌تواند رشد این استارتاپ در امارات و اسپانیا را دو برابر کند؛ دو بازار با ارزشی معادل 13 میلیارد دلار.

این شرکت که کارمندان با استعداد QuintoAndar، Uber و Loft اعضای تیم آن را تشکیل می‌دهند، قصد دارد به اروپا هم نفوذ کند و حتی برای پاسخ‌گویی به نیازهای احتمالی در آینده، قصد سرمایه‌‌گذاری روی توسعه فناوری را هم دارد.

GV Ravishankar – مدیر عامل Sequoia Capital – اظهار داشته است که «ماموریت آنتون و Huspy برای تغییر تجربه خرید خانه و تامین مالی در منطقه منا، ما را تحت تاثیر قرار داده است. این شرکت در یک بازه زمانی کوتاه، قدرت ارزش پیشنهادی خود برای املاک و مستغلات را ثابت کرد و با اقتصاد واحد سالم خود به پیشتاز وام مسکن در امارات تبدیل شد.»

منابع و مطالعه بیشتر: techcrunch

نظرات

به اشتراک گذاری در

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp