استارتاپس

- جذب سرمایه ۳۰۰ میلیون دلاری توسط DeepL – استارتاپ ترجمه با هوش مصنوعی

دیپ‌ال، شرکت پیشرو در حوزه هوش مصنوعی زبان، اعلام کرده است که ۳۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری با یک ارزش‌گذاری ۲ میلیارد دلاری دریافت کرده است. این دور سرمایه‌گذاری توسط Index Ventures رهبری شد و همچنین شرکت‌های ICONIQ Growth، Teachers’ Venture Growth و سرمایه‌گذاران قبلی نظیر IVP، Atomico و WiL نیز در آن شرکت داشتند.

این سرمایه‌گذاری بر رشد قابل توجه دیپ‌ال که به سرعت توسط بیش از یکصدهزار شرکت، دولت و سازمان در سراسر جهان به کار گرفته شده، تأکید دارد. راه‌حل‌های دقیق و امن این پلتفرم آن را برای کسب‌وکارهایی مانند Zendesk، Nikkei، Coursera و Deutsche Bahn ضروری کرده است و با ارتباطات یک‌پارچه و بدون انقطاع، موجب گسترش بین‌المللی و صرفه‌جویی در هزینه‌های این شرکت‌ها می‌شود. جارت کوتیلوسکی، مدیرعامل دیپ‌ال، نقش حیاتی پلتفرم هوش مصنوعی زبان دیپ‌ال در حل چالش‌های پیچیده زبانی که شرکت‌های جهانی با آن مواجه هستند، برجسته کرد.

در سال گذشته، دیپ‌ال محصولات خود را گسترش داده و از جمله دیپ‌ال Write Pro را که یک دستیار نوشتاری مخصوص کسب‌وکار است، معرفی کرده است. این شرکت همچنین زبان‌های عربی، کره‌ای و نروژی را به پشتیبانی زبان‌های خود افزوده است که مجموع آن به ۳۲ زبان می‌رسد.

موفقیت دیپ‌ال به تمرکز آن بر مدل‌های هوش مصنوعی تخصصی که دقت و امنیت بالا را تضمین می‌کنند، نسبت داده می‌شود که آن را از سیستم‌های هوش مصنوعی عمومی متمایز می‌کند. این رویکرد بازدهی قابل توجهی داشته است، به‌طوری‌که یک مطالعه Forrester در سال ۲۰۲۴ نشان داد که استفاده از دیپ‌ال برای شرکت‌های جهانی ۳۴۵٪ بازده سرمایه‌گذاری (ROI) داشته و زمان ترجمه و حجم کار را به طور قابل توجهی کاهش داده است.

در آینده، دیپ‌ال قصد دارد به سرمایه‌گذاری در تحقیق و نوآوری محصول و گسترش بازار جهانی ادامه دهد و تیم خود را در بخش‌های مختلف گسترش دهد. دیپ‌ال که در سال ۲۰۱۷ تاسیس شده است، اکنون بیش از ۹۰۰ کارمند دارد و به از بین بردن موانع زبانی برای کسب‌وکارها در سراسر جهان متعهد است و از سوی سرمایه‌گذارانی مانند Benchmark، IVP و Index Ventures حمایت می‌شود.

منابع و مطالعه بیشتر:DeepL.com

به اشتراک گذاری در

LinkedIn
Twitter
Telegram
WhatsApp