استارتاپ (Startup) یا کسبوکار نوپا، یک شرکت عادی نیست. حتی در بعضی از تعاریف استارتاپ، ماهیت شرکت بودن آن نیز دچار ابهام است. بهطور خلاصه میتوان استارتاپ را نهادی انسانی بر ...
ادامه مطلباستارتاپ (Startup) یا کسبوکار نوپا، یک شرکت عادی نیست. حتی در بعضی از تعاریف استارتاپ، ماهیت شرکت بودن آن نیز دچار ابهام است. بهطور خلاصه میتوان استارتاپ را نهادی انسانی بر ...
ادامه مطلبدر طول سالهای گذشته استارتاپهای زیادی فعالیت تجاری خود را آغاز کردهاند. شاید تعدد این کسبوکارها این موضوع را به ذهن القا کند که راهاندازی یک استارتاپ کار سادهای است. این ...
ادامه مطلبپیچ دک (Pitch Deck) یک ارائه مختصر از کسبوکار است؛ که از طریق آن سرمایهگذاران قبل از تامین مالی پروژههای استارتاپی، با نمای کلی کسبوکار آشنا میشوند. در واقع کارآفرینانی ک ...
ادامه مطلبمعمولا آخرین چیزی که یک کارآفرین به آن فکر میکند؛ پایان کار و خروج سرمایهگذار از کسبوکار نوپای او است. با این وجود اولین سوالی که سرمایهگذاران قبل از ورود به این کسبوکاره ...
ادامه مطلبدر حوزه کارآفرینی چند روش اصلی برای ارزش گذاری استارتاپ وجود دارد؛ که اغلب تحلیلگران مالی از آنها برای تعیین ارزش یک کسبوکار نوپا استفاده میکنند. در این نوشته در مورد ویژگی ...
ادامه مطلباکثر مشاوران حوزه کسبوکار، بازاریابها و کارآفرینان، هک رشد را بهترین راه رشد کسبوکار میدانند؛ و حتی برخی آن را آینده بازاریابی قلمداد میکنند. اما این اصطلاح به چه معناست؟ ...
ادامه مطلببوم مدل کسبوکار (Business Model Canvas) که به اختصار به آن BMC نیز گفته میشود؛ ابزاری کاربردی برای مدیران استراتژیک است. از این ابزار برای تعریف و برقراری ارتباط سریع و ساده ...
ادامه مطلبدر تمام استارتاپها، بعد از خلق و پرورش ایده، داشتن یا انتخاب یک شریک یا همبنیانگذار خوب اهمیت بسیاری دارد. البته بیشتر شرکتهای نوپا از دو شریک که یکی در توسعه محصول و دیگر ...
ادامه مطلبیکی از مهمترین چالشهایی که بنیانگذاران استارتاپها با آن روبرو هستند؛ این است که جذب و افزایش سرمایه، اغلب بیش از آنچه که انتظار دارند زمان میبرد. اگرچه به نظر اکثر کارآفر ...
ادامه مطلبراهاندازی یک استارتاپ موفق علاوه بر تلاش و تخصص به سرمایه نیز نیاز دارد. روشهای مختلفی نیز برای جذب سرمایه در این مسیر تعریف شده است. اما همه سرمایهگذارانی که در حوزه استار ...
ادامه مطلبحداقل محصول پذیرفتنی (Minimum Viable Product) که به اختصار MVP گفته میشود؛ برای اولین بار در سال 2001 در حوزه کارآفرینی مطرح شد و محصولی است که ویژگیهای اصلی محصول نهایی را ...
ادامه مطلبفرشتگان سرمایهگذار (Angel Investor) معمولا در مراحل اولیه استارتاپها به دنبال سرمایهگذاری روی آنها هستند. این نوع سرمایهگذاری از سرمایهگذاریهای پرریسک محسوب میشود؛ و مع ...
ادامه مطلبسرمایهگذاران خطرپذیر (Venture Capitalist) که به اختصار به آنها VC نیز گفته میشود؛ سرمایهگذاران خصوصی هستند که در ازای دریافت بخشی از سهام، سرمایه مورد نیاز شرکتهای نوپای د ...
ادامه مطلبشتابدهنده استارتاپ (Startup Accelerator)، به شرکتهایی گفته میشود که از طریق آموزش، مشاوره و تامین بودجه، از کسبوکارهای نوپا و رو به رشد حمایت میکنند. در این روند کسبوکار ...
ادامه مطلبمرکز رشد استارتاپ یا انکوباتور (Startup Incubator) ارائهدهنده یک برنامه مشارکتی برای شرکتهای نوپا است. این برنامه برای کمک به موفقیت شرکتهای نوپا در مراحل ابتدایی، بر مبنای ...
ادامه مطلبجذب سرمایه کلید موفقیت یک استارتاپ است. این در حالی است که تعداد کمی از بنیانگذاران در موضوع تامین و جذب سرمایه مورد نیاز استارتاپ خود تخصص کافی دارند. همچنین افزایش سرمایه م ...
ادامه مطلباستارتاپ (Startup) یا کسبوکار نوپا، یک شرکت عادی نیست. حتی در بعضی از تعاریف استارتاپ، ماهیت شرکت بودن آن نیز دچار ابهام است. بهطور خلاصه میتوان استارتاپ را نهادی انسانی بر ...
ادامه مطلب