آشنایی با بهترین ابزارهای جمعآوری و تحلیل داده در کسبوکارهای آنلاین
سالهای زیادی است که کسبوکارها به اهمیت داده (Data) پی بردهاند. در واقع امروزه کمتر صاحب کسبوکاری است که درکی از اهمیت دادهها نداشته باشد. با این وجود، اینکه دادهها چقدر مهم هستند؛ چگونه جمعآوری میشوند؛ و چه استفادهای دارند؛ هنوز برای بسیاری از افراد موضوعی مبهم است. استفاده از دادهها، بهخصوص در کسبوکارهای آنلاین […]
تناسب محصول با بازار (Product-Market Fit) چیست؟ چگونه بررسی و ایجاد میشود؟
تناسب محصول با بازار (Product-Market Fit) از مهمترین عناصر برای افزایش شانس موفقیت استارتاپ است. در این نوشته به بررسی این مفهوم و روش بررسی و ایجاد آن پرداختهایم.
اهداف و شاخصهای کلیدی عملکرد (KPI) مناسب برای یک استارتاپ
انتخاب صحیح، سنجش و کنترل اهداف و شاخصهای کلیدی عملکرد (KPI) در یک استارتاپ، موثرترین روش برای تخمین میزان موفقیت و درستی مسیر آن کسبوکار است.
نیچ مارکت (Niche Market) چیست؟ اهداف، روش کار، مزایا و معایب آن کدام است؟
نیچ مارکت (Niche Market) به معنای بخشی از بازار است؛ که دارای ویژگیها و نیازهای خاص هستند. در این نوشته به بررسی این مفهوم و روش بازاریابی بر مبنای آن پرداختهایم.
اهمیت و روش دریافت بازخورد از کاربران یا مشتریان محصولات و خدمات
دریافت بازخورد از کاربران اولین قدم در بهبود محصولات ارائه شده به آنهاست. در این نوشته به بررسی اهمیت و معرفی روشها و ابزارهای دریافت بازخورد پرداختهایم.
هک رشد چیست و هکر رشد کیست؟
هک رشد به مجموعه استراتژیهایی با هدف دستیابی به رشدهای سریع و وسیع گفته میشود. در این نوشته به تشریح مفهوم هک رشد، ویژگیها و مزایای آن پرداختهایم.