استارتاپس

مدل توسعه مشتری استیو بلنک برای استارتاپ‌ها

Customer Development Model

مدل توسعه مشتری (Customer Development Model) اولین بار در سال 2005 توسط Steve Blank، کارآفرین آمریکایی، در کتابش به نام The Four Steps to the Epiphany مطرح شد و سپس این مدل پس از انتشار کتاب «استارتاپ ناب» توسط اریک ریس، شهرت بسیار بیشتری به‌دست آورد. ریس معتقد است که فرآیند توسعه مشتری بخش اساسی […]

انواع اعتبارهای مالی قابل استفاده برای استارتاپ‌ها – با نگاه به جهان و ایران

اعتبارهای مالی قابل استفاده برای استارتاپ‌ها

برای تامین مالی استارتاپ‌ها، گزینه‌های متعددی وجود دارد. بسیاری از آنها با سرمایه شخصی بنیان‌گذارانشان شروع به کار می‌کنند، اما رفته‌رفته با بزرگ‌تر شدن استارتاپ‌شان نیازمند تامین سرمایه از منابع خارجی می‌شوند. واضح است که یکی از آن راه‌ها جذب سرمایه‌گذار است؛ یعنی مذاکره با یک سرمایه‌گذار فرشته یا یک شرکت VC که می‌تواند سرمایه […]

الگوهای مدل کسب و کار (Business Model Patterns)

Business Model Patterns

یکی از مفاهیمی که در طراحی مدل کسب‌وکار (Business Model) وجود دارد، «الگوهای مدل کسب‌وکار» (Business Model Patterns)  است. این اصطلاح، اشاره به ساختارها و الگوهایی از مدل کسب‌وکار دارد که می‌توانند برای استارتاپ‌های مختلف مورد استفاده قرار گیرند. ما برای راه‌اندازی یک استارتاپ می‌بایست اجزای مختلف مدل کسب‌وکار آن را پیدا کنیم، به گونه‌ای […]

وام قابل تبدیل به سهام و قرارداد SAFE

وام قابل تبدیل به سهام و قرارداد SAFE

همانطور که پال گراهام می‌گوید؛ جذب سرمایه، در رده دومِ سخت‌ترین کارها برای شروع یک استارتاپ است. یک استارتاپ معمولا در وضعیتی است که هنوز به سوددهی نرسیده و با ابهامات و نااطمینانی‌های زیادی دست و پنجه نرم کند. در چنین شرایطی، روش‌هایی برای تامین مالی جوابگو هستند که توافقی برد-برد بین بنیان‌گذاران و سرمایه‌گذاران […]

مزایا و معایب کار در یک استارتاپ نوپا

کار در یک استارتاپ نوپا

بسیاری از افراد جویای کار به دنبال کسب موفقیت‌های بیشتر، حاضر به پذیرفتن چالش‌هایی پیچیده‌تر هستند. به همین دلیل امروزه امکان کار در یک استارتاپ نوپا بیش از همیشه مورد توجه قرار گرفته است. در واقع هم‌زمان با افزایش تعداد استارتاپ‌ها، امکان انتخاب این کسب‌وکارها به عنوان محل کار آینده بیشتر شد. کار کردن در […]

آشنایی با بهترین ابزارهای جمع‌آوری و تحلیل داده در کسب‌وکارهای آنلاین

تحلیل داده

سال‌های زیادی است که کسب‌وکارها به اهمیت داده (Data) پی برده‌اند. در واقع امروزه کمتر صاحب کسب‌وکاری است که درکی از اهمیت داده‌ها نداشته باشد. با این وجود، اینکه داده‌ها چقدر مهم هستند؛ چگونه جمع‌آوری می‌شوند؛ و چه استفاده‌ای دارند؛ هنوز برای بسیاری از افراد موضوعی مبهم است. استفاده از داده‌ها، به‌خصوص در کسب‌وکارهای آنلاین […]